Thursday, August 6, 2009

බිත්තර....

මේ බ්ලොග් 1 ලියන්නේ වෙන වැඩක් කතන අතර මග. කරන මූළික වැඩේ ටිකක් හොර වැඩක්. ඒත් හොර වැඩක් උනත් ඒකෙන් කාටවත් හානියක් නැත්තම් (භෞතික හෝ ශාරීරික හෝ මානසික) අවුලක් නෑ කියන මතයෙයි මම ඉන්නේ. හෝව් !! හෝව් !! ඉන්න ටිකක් කියනකං මොකක්ද හොර වැඩේ කියලා. නැත්තම් කට්ටිය මගේ දිහා බලයි "හොර" පාට කණ්ණාඩියක් දාගෙන.

මෙහෙමයි කතාව. (මේ අතුරු කතාව බව කරුණාවෙන් සළකන්න)
මගේ යාලුවෙක් ඉන්නවා. මිනිහා තාම ඉගෙන ගන්නවා (මාත් එහෙම තමා) . අපි ඉගෙන ගන්න ආයතන වල පුරුද්දක්නේ එක එක පැවරුම් දෙන 1. පැවරුම් වලට සිංහලෙන් කියන්නේ Assignments කියලා. විශ්ව විද්‍යාල ප්රජාව මේක ගැන හොදට දන්නවා. ඉතින් අපේ යාලුවාටත් එහෙම පැවරුමක් එහෙම දීලා හෙට (7) භාර දෙන්න. මෑන්ස් ඊයේ රෑ ඒක උස්සගෙන අවා අපේ ගෙදර. මම හිතුවේ මොනා හරි උදව්වක් අරගන්න වෙන්න ඇති කියලා, බලද්දී මට කියාපි "මචං මේක කරලා දෙන්න" කියලා. මාත් ඉතින් හද පතුලෙන්ම බුර බුරා නැගුනු මිත්ර ස්නේහයෙන් යුතුව මගේ අනිත් වැඩ සියල්ල පසෙක නබා ඒ මොහොතේ සිට මේ දැන් ටිකකට කලින් දක්වා ඒක කෙරුවා. තව කරන්නත් තියෙනවා. කරන්න තියෙන්නේ program කෑලි ටිකක් ලියන 1. භාෂාව C++. කෑලි ටිකක් කිව්වට මේවා මාර ආතල්. ඒ වැඩේ ඇතිවෙනකම්ම කළාට පස්සේ තමා නියම කතාවට අදාළ වැඩේ මගේ හිතට අවේ. මෙච්චර වෙලා කිව්වේ බයිලා නේ. දැන් යමු වැල් බයිලා වලට.....

(නියම කතාව මෙය බව කරුණාවෙන් සළකන්න)
මීට කාලෙකට කලින් තමන්ගේ post 1ක අපේ änthräX අයියා (නම කිව්වට තරහා වෙන 1ක් නෑ මගෙ හිතේ :) මම පස්සේ උපුටා ගැනීම ගැන අවසර ඉල්ලා ලිපියක් එවන්නම්. ;) ) "Easter Eggs" ගැන ලිව්වා කියෝපු කට්ටියට මතක ඇති. බිල් මමාගේ ජනෙල් වල බිත්තර ගැන දැනගෙන හිටියට දැන් පාවිච්චි කරන Ubuntu වල තියෙන බිත්තර ගැන මම කළින් හිතලාවත් තිබුනේ නෑ. එමනිසාම änthräX අයියා නිර්දේශ කරපු විදියටම ඔය බිත්තර ගැන මම ගූගල් දේවතාවාගෙන් අංජනමක් බැලුවා. මේ ලියන්නේ ඒ අංජනමෙන් පෙනුන ඒවා තමා. ඊට කළින් කරුණු 3ක් කියන්න ඕනේ...

1. මේ ගැන දන්නා ඇත්තෝ සමා කර කියවත්වා.... නොදන්නා ඇත්තෝ කියවා කර බලත්වා....
2. මෙහි ලියා තිබෙනා සියලුම දේවල් මවිසින් test කර බලන ලද අතර තවම මගේ කොම්පියුටරයට මේ හේතුවෙන් කිසිම හානියක් සිදුවූයේ නැත.
3. මේ 1 බිත්තරයක්වත් මම දැමූ ඒවා නොවන අතර (මට බිත්තර දාන්න බැරිය) සියල්ල ගූගල් අංජනමට පෙනුන ඒවා වේ.

හරි... පටන්ගමු........

පළමු බිත්තරය... (ඉල්ලගෙන කෑම)

Terminal 1 කියන්නේ Ubuntu පාවිච්චි කරනකොට අපිට ගොඩාක් උදව් වෙන මෙවලමක් නේ. Terminal 1 මාර්ගයෙන් root විදියට log වෙන්න කට්ටිය දන්නවානේ. කරන්න තියෙන්නේ sudo bash කියලා type කරලා ඊළගට තමන්ගේ password 1 දෙන 1යි. එතකොට root විදියට log වෙනවා. සාමාන්‍යයෙන් ඔය වෙලාවට අපි type කරන password 1 වැරදුනාට කවුරුත් මුකුත් කියන්නේ නැහැ නේ. ඒත් ඔයාලාට ආසමනම් වරද්දන පාරට 1 ගානේ මොනා හරි අහගන්න පුලුවන්. ඒකයි මේ බිත්තරේට "ඉල්ලගෙන කෑම" කියලාම නම දැම්මේ.

ඉල්ලගෙන කන්නේ මෙහෙමයි.
# Terminal 1ට ගිහින් sudo visudo කියලා type කරන්න. එතකොට file 1ක් open වෙයි.

# ඒකෙ Defaults වලට පස්සේ පහත කොටස type කරන්න. !lecture,tty_tickets,!fqdn,insults

#
එතකොට සම්පූර්ණ line 1ම පේන්නේ මෙහෙමයි.
Defaults !lecture,tty_tickets,!fqdn,insults

# ඒ file 1 save කරලා අයින් වෙන්න.

# ඊළගට sudo -K කියලා type කරලා sudo session එක clear කරන 1 කෝකටත් හොදයි.

දැන් නිකමට වගේ root විදියට log වෙන වෙලාවක වැරදි password 1ක් දෙන්නකෝ. මම ඊට වඩා මුකුත් කියන්නෙ නෑ.


දෙවන බිත්තරය... (පිං අතේ වැඩ)

අපි ඉතින් කොහොමත් පිනට දහමට කැමති උදවිය නිසා කට්ටිය මේකට කැමති වේවි. මේ පින කොහොමත් මාරම ගති.

#Keyboard 1දී Alt + F2 press කලාම එන dialog box 1 "free the fish" කියලා "" නැතුව type කරන්න.

# ඊළගට enter කරන්න.

ලස්සන මාලුවෙක් අපේ Desktop 1 හරහා පීනනවා බලන්න පුලුවන්. මෙයා ගැන කියනවානම් මෙයාගේ නම "Wanda". මෙයා ගෑනු මාලුවෙක් කියලායි ආරංචිය. ඇත්තටම එච්චරයි එයා ගැන දන්නේ. එයා එනකොට එයාගේ උඩ click කළාම වේගේ වැඩි කරළා screen 1 ළගම කෙළවර හොයාගෙන පීනන හැටිනම් හරිම ලස්සනයි.

හැබැයි ඉතින් කොච්චර ලස්සන උනත් මෙයා වදයක් වෙන වෙලාවලුත් තියෙනවා. එළවගන්න ඕනේනම් මෙච්චරයි කරන්න තියෙන්නේ.

#Alt + F2 press කලාම එන dialog box 1 "killall gnome-panel" කියලා "" නැතුව type කරන්න. ඒකෙන් gnome panel එක restart උනාට අපේ applications වලට මුකුත් වෙන්නේ නෑ.


තෙවන බිත්තරය... (බෝම්බ දාන හරක්...)

මේක තමා නියමම බිත්තරේ. බෝම්බ දාන (කකුල් 4) හරක් ගැන්සියකට අහුවුනාම කොහොමද?
අහුවෙලාම තමා බලන්න ඕනේ.

#Alt + F2 press කලාම එන dialog box 1 "gegls from outer space" කියලා "" නැතුව type කරන්න.

#පුලුවන්නම් හරක් ටික පරාද කරන්න. එහෙම කරලා මටත් කියන්න (මට ගේම ඉවර කරන්න බැරි උනා. අපිට වෙන වැඩ නැහැනේ නේද...).

ඒක කම්මැලි වෙලාවට සෙල්ලමට ගන්න හොද බිත්තරයක්.


සිව්වන බිත්තරය... (අලි ගිලින නයි )

මේක ටිකක් අමුතු බිත්තරයක්. Terminal 1න් තමා බිත්තරේ ගන්න තියෙන්නේ. මෙහෙමයි කරන්නේ.

# Terminal 1 මේ command 1 type කරන්න.
aptitude -v moo

# මේකේ තියෙන v අකුරු 1 ඉදලා 6 වෙනකම් වැඩිකර කර බලන්න. ඔයාලාටත් පුලුවන් වෙයි අලි ගිලින නයෙක්ව බලාගන්න. පරිස්සමෙන් හොදේ....


අන්තිම බිත්තරේ... (Terminal 1 න් ඔබව දැකීම)

කිව්වා වගේම තමා. ඔයාවම බලාගන්න පුලුවන්. මෙච්චරයි කරන්න තියෙන්නේ.

#Terminal 1 මේ command 1 type කරන්න.
apt-get moo

ඔයා ගොඩාක් ලස්සනයි නේද... :)

එහෙනම් කට්ටිය මේ බිත්තර ටික කාලා බලන්න. ගුණ අගුණත් කියන්න. ආයේ වෙලාවක OpenOffice වල තියෙන බිත්තර ගැන කියන්නම්.

වැදගත්ම දේ...
ඔයාලා දන්න වෙන බිත්තර එහෙම තියෙනවානම් අනිවා කියන්න හොදේ.

එහෙනම්.. පස්සේ හමුවෙමු.

බිත්තරවලට ජයවේවා....

5 comments:

  1. මරු මරු...
    (නම කිව්ව කියලා තරහ ගන්න මම දේශපාලුවෙක් නෙමේ බන්)
    ප.ලි.
    layout එකේ පොඬි අලයක් තියනවා. word verification text box එක පේන්නෙ නෑ.

    ReplyDelete
  2. @änthräX

    එළ...
    මේ layout 1 ලොකු අලයක් තියෙනවා. වෙලාවක් ආවම ඒක ගොඩ දාන්නම්.

    ReplyDelete
  3. පරීක්සා කරනවා, පරීක්සා කරනවා... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0...

    ReplyDelete
  4. එළ එළ...
    පරීක්සනේ අති සාර්තකයි...

    ReplyDelete